Címkék

Friss topikok

• Blogár Béla: Ma délelőtt másztuk meg a Székelyőt. Nagyon nagy élmény volt. Most itt ülök a campingben, a kellem... (2013.07.27. 17:43) Torockó felett a Székelykő
  • bbjakab: Torockó neve valóban nem szláv eredetű. Legalábbis az egyik fele biztosan nem. Nem a vaskő, vassal... (2012.09.09. 12:16) Torockó nevének eredete
  • csavargo2: Fűrészlábú szöcske (Saga pedo) - ritka, védett faj Mo-on, remélem, Erdélyben is védett és talán ne... (2011.11.05. 14:48) Ödön, a Botsáska (Ájtatos Manó)
  • servin: Most jöttünk haza Torockoról,2011 julius 17-én. Hatodszor jártunk ott,vissza járók vagyunk!Kész va... (2011.07.23. 19:19) Néhány szóban Torockóról
  • Szécsi Jánosné: szemet győnyőrketetően szép egész Erdély Erzsébet (2011.06.17. 14:26) A Székelykő a portánk verandájáról

További ajánlott oldalak

HTML

Néhány szóban Torockóról

2008.01.19. 16:29 Arpesz

Torockó Erdély legnyugatibb székely végvára, és talán legszebb faluja. Az egykori bányászfalu ma a Világörökség részét képezi. Az Erdélyi-középhegység keleti részén elterülő Torockói-hegységben, a Székelykő és az Ordaskő sziklavonulatának szűk völgyében, Kolozsvártól délre fekszik Bizonyos időszakokban a Nap úgy kel fel, hogy a faluból nézve aztán még visszabújik a Székelykő sziklái mögé, hogy aztán kicsivel később újra előbukkanjon mögülük.

Torockó a Székelykőről, mögötte az Ordaskővel:

5 komment

Címkék: szállás kilátás a falu székelykő

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Novák Tibor 2008.02.10. 09:50:32

Üdvözlet mindenkinek!

Sajnos, még csak egyszer voltam Torockón, és nem volt időm "hegymászásra". Melyik a nehezebb falat: a Székelykő, vagy az Ordaskő? Legközelebb nem hagyom ki legalább az egyiküket!

Kalandra fel!

Tibisten

Timea 2008.02.17. 22:39:44

Az én drága kis szülőfalum!!!!!!!!!!!

Hegedűs István 2008.07.04. 19:40:14

Többszór jártam már Torockón,és amit ott láttam az maga a csoda.
A vendégszeretet kiváló.

Bíborka_armand 2010.04.07. 09:10:31

Idén Húsvétkor Torockóra mentünk a családommal.
A helyi emberek vendégszeretete első osztályú. Mi a Nosztalgia vendégházban szálltunk meg, és ha még egyszer Torockóra megyünk, biztosan megint ott fogunk.
Felmentünk a Székelykőre is. Nagyon jó volt, bár odafent csalódás ért minket, ugyanis a tavaly még magyar színekre festett kő immár a román zászló színeiben "pompázott". Nagyon szomorú, hogy ilyet megengednek, és egyáltalán az, hogy emberek ilyet megtesznek az egykor magyar földön lévő emlékhellyel. :(

servin 2011.07.23. 19:19:02

Most jöttünk haza Torockoról,2011 julius 17-én.
Hatodszor jártunk ott,vissza járók vagyunk!Kész van az út ,nagyon jó minőségű lett nem kell már a nagy kátyúkat kerülgetni!Burunál van egy kis szakasz ami még nincs kész,de ez azért van mert az Kolozs Megyéhez tartozik és azt nem csinálták meg!
Végig Nagyenyedig kész van,tehát Torockóról-Enyedig 25 km le lehet menni!Gyönyörű az ut és a látvány!Föle a Kőköz és környéke!Torockószentgyörgyön pedig lehet vásárolni,finom sajtokat a helyi Sajtgyárban!Most készül a vállalkotó új sajtüzeme a falu Torockóhoz közeli részén!
Aki menni akar ne tartsa vissza magát,az élmény felejthetetlen,az emberek csodálatosak!